Size Zero And Now Age Zero

I har med garanti set hende, eller er stødt på hende siden hun i januar kom i franske Vogue.  Pigen hedder Thylane Blondeau og er datter af to franske kendisser. Thylane har allerede i en alder af 10 år!! et imponerende model-cv, og googler man hendes navn bugner det med shoots hun har fået taget, og hun gik i en alder af 4 år model for Jean Paul Gaultier.

Min første tanke.. ” Hvor er det sejt, at en 10 årig pige kan stå model for Vogue i så tidlig en alder, og nøj hvor er hun smuk” Men okay..  så kom fornuften alligevel frem, for stakkels pigebarn. Nok er hun beundret af tusindevis af modefolk, men jeg tror næppe der er nogle børn der kan holde til sådan en “barndom” Børn skal være børn ligeså længe der er mulighed for det, og Thylane bliver næppe behandlet som en 10 årige hos Vogue. Jeg er ikke model og kan derfor ikke udtale mig om hvordan modelverden er, dog kan man ikke undgå at have et lille indblik, og danne sig nogle indtryk. Man hører historier om sygeligt tynde modeller der besvimer som følge af spiseforstyrrelser, og kendte modeller som bla. Kate Moss lander på rehab med narkotika problemer osv osv… Er det virkelig noget man kan byde en pige på 10 år? Jeg håber virkelig hendes forældre passer godt på hende. Jeg forstår det ikke helt, hvilke forældre vil lade deres lille pige lave photoshoots som disse? Egentlig mest billede 2 og 3.

Og nu hvor vi er i gang.. Tendensen fortsætter! Marc by Marc Jacobs brugte dengang 13 årig Elle Fanning som model og ligeledes er Hailee Steinfeld  ( 14 år)Miu Miu’s nye muse

Lad os få en lille debat igang? Burde piger i så tidlig en alder blive introduceret til modelverden og alt det tilhørende? Og er det ikke synd at hun udsender nogle sex-signaler som hun ikke engang ved hvad betyder? Fashion gone too far?

6 responses to “Size Zero And Now Age Zero

  1. Hvor er hun kær!!
    Men jeg er så enige med jer. Hun er simpelthen for ung!

  2. Stakkels pige!!!!

  3. Hun nyder det sikkert nu, men det bliver bare en anelse for meget gør det ikke?

  4. Line Blangstrup

    Hun er sindsyg smuk! og der skal virkelig meget til før jeg vil sige jeg føler mig stødt, men det lige før de billeder for det frem..
    Når du er 10 år har du jo ikke helt bryster, men det begynder jo så småt og man kan se på billede et at hun er meget ung, men alligevel står hun med bar overkrop og repræsentere noget sexet… Hvis man er 18 + kan man selv tage stilling til om man vil poserer sådan ( hvilket jeg normalt synes kan være kunst) men som 10 årig, det ved jeg ikke.
    Det blev lige en roman, men i skrev selv lad os få en debat igang ;)

  5. Det første billede er direkte sygt! Specielt i en verden hvor der findes deciderede pædofil-netværk.. De næste to er heller ikke meget bedre, men der er i det mindste ikke så meget hud.

  6. Line: Lige præcis, det er lige på vippen, og billedets opsætning er uskyldig, men har desværre sexede undertoner vil jeg mene. Håber virkelig hun formår at holde begge ben på jorden.

    Marc: Ja, det er sørgeligt at tænke på hvad det billede også bliver brugt til!

Skriv et svar

