12 dage siden

Det her er nok den laengste pause i bloggens historie, og min undskyldning har bare at godkendes. Til dem der ikke ser TV-avisen kan jeg oplyse om, at der her i Brisbane hvor jeg befinder mig har vaeret voldsom oversvoemmelse. Regn regn og atter regn, noget som i saa store maengder saa mange dage i traek er meget langt fra en almindelig januar-uge i Australien, men men.. det skulle der selvfoelig laves om paa mens jeg er hernede. Al regnen resulteret i at floderne loeb over, og 75 % af hele Queensland var i kategorien “kritisk situation”

Antallet af doede kom vidst op paa lidt mere end 15 personer, og mange af dem boern hvilket er ganske forfaerdeligt!! Vi bor paa en kaempe bakketop saa heldigvis er vores hus stadig intakt. Mine tanker gaar til alle dem der ikke har et hus eller et familiemedlem at komme tilbage til :(

Naar det er sagt – saa har denne oversvoemmelse vaeret grunden til jeg intet net har haft. Forhaabentligt bliver alt bedre de naeste par dage..  Haaber i har det godt i lille trygge Danmark, hvor naturkatastrofer ikke naar til ekstremer. Og jeg fik vist aldrig sagt at jeg oplevet 5 jordskaelv da jeg var i NZ ?? Og vi snakker jordskaelv der fik alle ting til at vaelte paa gulvet.. ja tak – oplevelser faar jeg nok af..

Skriv et svar

