Horse racing – Melbourne Cup

“The race that stop the whole nation”. Sådan beskriver australierne det. Og det må i den grad siges at være rigtigt. Jeg oplevede det nemlig selv igår. Selvom det var en ganske almindelig arbejdsdag skulle det ikke være nogen hindring. Allerede klokken 12 stoppedefolk med at arbejde og på mit arbejdet blev der skænket god champagne og der var masser af indbydende snacks. Firmaet gik så samlet over til det seriøøøst fedeste sted, og med en udsigt DK ikke lige kan slå. Er så ærgelig over at jeg ikke kunne have mit spejlrefleks i min cluth, så i må  altså leve med bad kvali pics.

Næsten alle piger og damer havde store og små hatte i forskellige former og silhuetter. Det var virkelig sjovt at se hvordan noget så kedeligt som hestevæddeløb?? kan få hele nationen til at kvitte alt de har i hænderne. Det skal lige siges løbet kun varer MAX 5 min. er det lol eller hvad?? Kl. 14 blev løbet skudt i gang og folk samles ved storskærmene og nogle jublede højt, der er jo penge i det! Jeg havde fået “tildelt” hest nr. 2. Men den vandt ikke en skid.

(haha her er jeg så med 2 fremmede mærkelig mænd- elsker når man kigger sit kamera igennem og der er billeder man har glemt alt om)

Der var gratis champagne, øl og hvidvin så folk og mig selv inklusiv blev faktisk virkelig pissed. Det ord kendte jeg ikke før igår. Men det når man er godt fuld ;) Efter et par timer tog vi videre i byen og spiste god japansk mad og videre på disko og live music-bar!! Også blev jeg en smule forelsket i ham der spillede saxofon. Han var MEGA god. Var hjemme kl. 00, så har faktisk drukket i 12 timer. Puha. mit hovede gør forfærdelig ondt idag. Måske hænger det sammen med jeg drak en drink med et rå æggehvide i? Fy for fanden.

Skriv et svar

