australien

som nogle af jer sikkert har læst jer til, så skal jeg snart ud i den store verden. Jeg rejser til Australien, ved nærmere betegnelse – Brisbane. Og for at være hel præcis tager jeg afsted d. 6 oktober kl. 17.35 fra kastrup lufthavn. Det bliver en virkelig hård tur, jeg har aldrig prøvet at flyve alene, og når jeg er ude og rejse er det aldrig mig der står for det praktiske. Det bliver der lavet om på den her gang. Rejsen tager ca 29 timer og jeg skal mellemlande i både Frankenfurt og Singapore. Det bliver en overvældende dag på mange måder, lige nu kan jeg  egentlig stadig ikke rigtig forstå hvad det er jeg snart skal. Jeg håber det kommer når jeg står i selve situation, efter check-in hvor det point of no return og efter de kram der kommer til at gå over et halvt år før jeg får igen!!  Jeg bliver faktisk helt rørt nu, men jeg vil det her.. Og jeg vil det rigtig meget!! Det jeg sikker på, lige nu lukker jeg bare øjene og når jeg så kommer derned, finder jeg forhåbentlig ud af at det var det helt rigtige at gøre. Jeg skal bo hos en familie, familien Chetham. De bor så skønt og har den dejligste dreng på 5 år – sam – som jeg skal passe. Jeg får løn kost og logi.

Til jul og nytår rejser jeg sammen med familien til New Zealand for at holde jul sammen med  en stor del af deres familie, de giver rejsen og den er allerede bestilt!! Det er så uvirkeligt men fedt og fascinerede på samme tid. Det bliver min første jul udenfor Danmark.

det blev vist lidt af en tankestrøm, men ville gerne lige ud med det,  og så håber jeg i kan sætte jer lidt ind i de tanker jeg går og har lige nu omkring det hele, og at i også vil følge mig når turen går til den anden side af jorden. Jeg har bestemt stadig tænkt mig at blogge, men der vil nok komme lidt andre vinkler på. Jeg vil rigtig gerne høre fra jer hvis der er nogle af jer der har været i Brisbane eller omegn eller måske har nogle gode råd til alt det man nu går i gennem. Alt modtages med kyshånd..

Love C

8 responses to “australien

  1. Hej C
    Jeg har selv været i brisban, det er den fedeste by.. du vil elske det!! er så vild med din blog. følger den hver dag!
    du gør det så godt

  2. Hej,
    Kommenterer egentlig aldrig på blogindlæg.. Men kunne ikke lade værre i dag.. For lidt over et år siden, stod jeg nemlig i dine sko, men bare vent, det bliver en fantastisk oplevelse.. Australien er så storslået, at det ikke er til at forstå.. Man bliver virkelig forelsket i landet.. Gør dig selv den tjeneste, og rejs nordpå til Cairns og tag ud at dykke på great berrier reaf.. Det er SÅ smukt! Held og lykke med det hele..

    • Lulu: Uh nice! Og ihh tak :D
      Charlotte: Dejligt at du kommentere denne her gang så..hehe, det er rigtig rart at høre fra nogle som selv har været der, og jeg skal helt sikkert dykke på great berrier reaf!! Tusind tak og godt at få lidt gode ord med, det bekræfter bare min egen forestilling om hvordan det forhåbentlig bliver.. :)
      Helene: Du får bare svaret her.. Jeg havde profil på greataupair.com og findaupair.com begge sider super gode :) Og ja.. tror også at der er så mange nye indtryk at tiden bare flyver afsted.. det også derfor jeg heller ikk kun vil være der 2-3 måneder :)

      love C

  3. EJ, hvor lyder det bare fedt! Hvordan har du fundet det job? Gennem en organisation eller selv? Må jeg spørge hvad det giver i løn? Kunne virkelig godt tænke mig noget lignende. Evt bare svar til min mail :-)
    Jeg skulle selv ud at rejse i foråret og var også rigtig nervøs! Men bare rolig, det går simpelthen så hurtigt, pga alle de nye oplevelser og indtryk man får. Før man ved af det er man hjemme igen!

  4. ups det glemte jeg helt at svare på. Ja det gør jeg.. Jeg får hvad der svarer til 300 danske om ugen. Det er kun for 12 timers arbejde på en uge. Så det jo ret godt når man tænker på jeg også får mad og logi :)

  5. Jeg faldt lige over din blog! Det lyder fantastisk. Jeg har en veninde, der læser i brisbane lige nu og hun er meget glad for det.
    Jeg står faktisk selv i samme situation lige nu. Jeg har en studieplads i Canberra fra februar, men er meget i tvivl om jeg skal afsted eller ej, da jeg har en masse, der trækker i mig hjemme.

    Du skal nok klare flyveturen fint. Det går stærkt, når man først er i det!

    • Ja det lyder fantastisk ja og bliver mere og mere sikker på det også bliver det! nu det snart oppe over og glæder mig virkelig :) Dejligt at høre at hun er glad for det, indtil videre har jeg ikke hørt om noget der skulle være dårligt så det vel et godt tegn! Men ja, der er mange ting herhjemme! Men hvis man stadig har det når man kommer hjem.. så skal det nok gå :) Sådan bliver jeg ihvertfald nød til at se på det:)

Skriv et svar

